Gelişmiş İnternet Uygulamaları 1.Dönem 1.Yazılı
1. XAML nedir? Açıklayınız.
Cevap:XAML ile silverlight uygulamalarında görsel ara yüz hazırlanır. Silverlight’ın tasarım aşamasında XAML etiketleri kullanılır.
2. Checkbox nesnesi ne işe yarar? Açıklayınız.
Cevap: Uygulamada birden fazla seçenek seçebildiğimiz nesne Checkbox nesnesidir.
3. Expression Blend programı hakkında bilgi veriniz.
Cevap: Bir Silverlight projesinin özellikle tasarım kısmını yapmak için kullanılan programdır.
4. Buton, label gibi nesnelerin Content özelliği ne işe yarar? Yazınız.
Cevap: Silverlight uygulamasında label veya butonun üstünde görünmesini istediğimiz yazıyı onunContent özelliğine yazarız.
5. Silverlight uygulamalarında bir nesnenin margin özelliği neyi ifade eder? Yazınız.
Cevap: Bir nesnenin sol, üst, sağ ve alt dış kenar boşlukları margin özelliği ile belirlenir.
6. Silverlight uygulamalarında kullanılan Stackpanel nesnesi ne işe yarar? Açıklayınız.
Cevap: Yatay veya dikey olarak çok sayıda nesneyi gruplamayı sağlayan nesneStackpanel nesnesidir.
7. checkBox nesnesinin IsChecked özelliği ne işe yarar? Yazınız.
Cevap: Bir checkBox nesnesinin seçili olup olmadığı IsChecked özelliği kontrol edilerek anlaşılır.
8. Silverlight projelerinde F5 tuşu ne işe yarar? Yazınız.
Cevap: Silverlight projelerini F5 tuşu ile çalıştırırız.
9. ComboBox nesnesinin SelectedIndex özelliği neyi ifade eder? Yazınız.
Cevap: ComboBox nesnesinde seçili olan elamanın index numarasını ifade eder.
10. Silverlight uygulamalarında kullanılan comboBox nesnesinin items özelliği ne işe yarar? Yazınız.
Cevap: Silverlight projesinde comboBox’a eleman eklemek için items özelliği kullanılır.
11. Silverlight uygulamalarında nesnelerin name özelliği ne işe yarar? Yazınız.
Cevap:Bir butonun projedeki ismini name özelliği ile belirleriz.
12. Privatevoid button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
if (!String.IsNullOrEmpty(textBox1.Text))
MessageBox.Show(textBox1.Text);
}
Yukarıdaki kodların ne işe yaradığını yazınız.
Cevap:button1’e tıklandığında, eğer textBox1.Text nesnesinin içeriği doluysa, bu içeriği mesaj olarak ekrana yazar.
Not:1-11.Sorular 8’er, 12.Soru 12 Puandır.
<< Önceki Yazı
Sonraki Yazı >>