Grafik ve Animasyon 2.Dönem 1.Yazılı ve Cevapları - Bilişim Konuları

Grafik ve Animasyon 2.Dönem 1.Yazılı ve Cevapları

1. Animasyon programında varsayılan saniyedeki kare hızı kaçtır? (5p)

Cevap:24

2. Dosya üzerinde işlem yaparken kullanılan gelişmiş seçeneklerin bulunduğu alanlara ne denir? (5p)

Cevap: Panel

3. Zaman Çizelgesi nelerden oluşur? (5p)

Cevap: Karelerden

4. Sahnede kullanılan öğelerin birbirinden bağımsız hareket etmesini sağlayan yapılara ne denir? (5p)

Cevap: Katman

5. a.ga5a b.ga5b Yandaki katmanlarla ilgili 3 simgenin ne işe yaradıklarını yazını? (5p)

Cevap:
a: Katmanın görünmesini sağlar.
b: Yeni katman oluşturur.

6. Sayfa içinde çalışmalarda referans amaçlı kullanılabilecek sanal çizgilere ne denir? (5p)

Cevap: Klavuz.

7. Degrade nedir? (5p)

Cevap: Geçişli renklerdir.

8. Bir animasyon içerisinden katmanın sadece belirli bir alanındaki içeriğin görüntülenmesi için hangi katman çeşidi kullanılır? (5p)

Cevap: Maske katmanı.

9. Animasyonu test etmek için kullandığımız klavye tuşları nedir? (5p)

Cevap: Ctrl + enter

10. Zaman çizelgesinde bir karede çizili bir şekli başka bir karede çizilen başka bir şekle dönüştürülmek için kullanılan animasyon çeşidi nedir? (5p)

Cevap: Şekil Arası Animasyonu.

11. Animasyon programında kullanılan metin türlerinden 2 tanesini yazınız. (5p)

Cevap: Statik Metin, Dinamik Metin, Giriş Metni

12. Sembol çeşitlerinden 2 tanesini yazınız. (5p)

Cevap: Film Klibi, Düğme, Grafik

13.ga12
Yandaki görüntüde A ve B harfleri ile gösterilen kısımların ne olduğunuz yazınız. (5p)

Cevap:
A: Anahtar Kare
B: Kare

14. F6 tuşu ne işe yara yarar? Yazınız. (5p)

Cevap: Anahtar kare oluşturur.

15.ga15

Yukardaki kodlar çalıştırılınca ekranda ne yazar? (5p)

Cevap: True

16.ga16

Yukardaki kodlar çalıştırılınca ekranda ne yazar? (5p)

Cevap: s1 = 19

17. Bir yol boyunca bir nesnenin hareket etmesi için gerekli animasyon nasıl oluşturulur? Açıklayınız. (10p)

Cevap: 2 adet katman oluşturulur. Üstteki klavuz katmanı olarak belirlenir ve bu katmana bir yol çizilir. Alttaki katmana hareket edecek nesne çizilir ve katmanda klasik ara animasyonu oluşturularak nesne yol boyunca hareket ettirilir.

18. İçerisine String tipinde bir değişken gelen ve bu değeri ekrana yazdıran, ismi yaz olan bir fonksiyon tanımlayınız. Bu fonksiyonu çalıştırınız. (10p)

Cevap:ga17

 

Süre 1 Ders Saatidir.
Başarılar Dileriz

Word dosyasını buradan indirebilirsiniz

Bu Yazıya Tepkin Nedir?
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Yorum Yap