Scratch Programı İle Girilen İki Sayının Ortalaması - Bilişim Konuları

Scratch Programı İle Girilen İki Sayının Ortalaması

Bu yazımızda Scratch blok programında klavyeden girilen üç sayının ortalamasını hesaplatma ve çıkan sonucu ekranda gösteren programı yapacağız. Her zaman olduğu gibi programımızı https://scratch.mit.edu internet sitesi üzerinden online olarak yapacağız.

Bu projeyi yapmak için Scratch bloklarından hangilerini kullandığımızı kolayca takip edebilmek için https://www.bilisimkonulari.com/scratch-programi-kod-bloklarinin-gorevleri.html sayfamızda bulunan Scratch bloklarını numarası ile birlikte yazacağız.

Öncelikle bize gerekli olan değişkenleri tanımlayacağız. Aşağıdaki resimde kullandığımız değişkenler görülmektedir.

scratch-iki-sayinin-ortalamasi1

1. Programımızı tetiklemek için Olaylar bloklarından 1 nolu bloğu ekrana ekliyorz.

olaylar1

2. Klavyeden bir sayı girilmesi için istekte bulunuyoruz. Bunun için Algılama bloklarından 5 nolu bloğu projemize ekliyoruz.

scratch-ikisayinin-toplami-1

3. Sonra Değişkenler bloklarından 3 nolu bloğu ekliyoruz. Onun içerisine Algılama bloklarından 6 nolu bloğu ekliyoruz. Yani girilen sayıyı cevap olarak algılatıyoruz.

scratch-ikisayinin-toplami-2

4. Daha sonra 2 ve 3. adımları tekrar uyguluyoruz. Bunu sebebi girilen ikinci sayı için.

scratch-ikisayinin-toplami-3

5. Sayıları klavyeden girip değişkenlere aktardıktan sonra bu sayıların toplanması işlemini yapıyoruz. Bunun için Değişkenler bloklarından 3 nolu bloğu, Operatörler bloklarından 1 nolu bloğu aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi yerleştiriyoruz.

scratch-ikisayinin-toplami-4

6. Sayıların ortalamasını hesaplatmak için yine Değişkenler bloklarından 3 nolu bloğu, Operatörler bloklarından 4 nolu bloğu aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi yerleştirerek bu girmiş olduğumuz iki sayının ortalamasını hesaplatıyor ve ortalama değişkenine aktarıyoruz.

scratch-iki-sayinin-ortalamasi2

7. Son adımda ise hesaplanan ortalama değerini ekranda gösterme işlemi kalıyor. Bunun için Görünüm bloklarından 2 nolu bloğun içerisine Operatörler bloklarından 12 nolu bloğu aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi yerleştiriyoruz ve programımız bitmiş oluyor. Son olarak bayrak simgesine tıklayarak programımızın çalışıp çalışmadığını deniyoruz.

scratch-iki-sayinin-ortalamasi3

Son olarak Programın nasıl çalıştığını test ediyoruz.

Bu Yazıya Tepkin Nedir?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
1
+1
0
+1
0

Yorum Yap

1 Yorum

  • Bu tür örnekler genellikle programlama başlangıç olarak kullanılmaktadır. Burda da öyle olmuş heralde.