Scratch Programı İle Girilen Üç Sayının Toplamı | Bilişim Konuları

Scratch Programı İle Girilen Üç Sayının Toplamı

Bu yazımızda bir önceki yazımıza benzer bir Scratch örneği ile devam edeceğiz. Scratch blok programlama ile klavyeden girilen üç adet sayının toplamını hesaplayan ve sonucu ekranda gösteren program örneğini yapacağız.

https://www.bilisimkonulari.com/scratch-programi-ile-girilen-iki-sayinin-toplami.html isimli yazımızda klavyeden girilen iki sayının toplamını hesaplayan ve ekrana yazdıran Scratch programını detaylı şekilde anlatmıştık.

Yine aynı şekilde bu yazımızda da klavyeden girilen üç sayının toplamı için her sayı için birer tane ve toplam için de bir tane olmak üzere dört tane değişken tanımlıyoruz. Scratch programında hangi blokları kullanacağımızı yine https://www.bilisimkonulari.com/scratch-programi-kod-bloklarinin-gorevleri.html isimli yazımızdan bakarak kolay bir şekilde yerleştireceğiz.

1. sayi1,sayi2,say3,toplam değişkenlerini oluşturmak için Değişkenler bloklarından 1 nolu bloğu kullanarak değişkenlerimizi oluşturuyoruz.

degiskenler1

2. Programın çalışmasını tetiklemek için Olay Bloklarından 1 nolu blok işe işe başlıyoruz.

olaylar1

3. Daha sonra klavyeden sayıları girebilmek için sayı okutmayı yapan Algılama Bloklarından 5 numaralı bloğu ekliyoruz.

scratch-ikisayinin-toplami-1

4. Sonra Değişkenler bloklarından 3 nolu bloğu ekliyoruz. Onun içerisine Algılama bloklarından 6 nolu bloğu ekliyoruz. Yani girilen sayıyı cevap olarak algılatıyoruz.

scratch-ikisayinin-toplami-2

5. Daha sonra 2 ve 3. adımları tekrar uyguluyoruz. Bunu sebebi girilen ikinci sayı için.

scratch-ikisayinin-toplami-3

6. Daha sonra 2 ve 3. adımları 3. sayı için son kez tekrar uyguluyoruz. Bunu sebebi girilen üçüncü sayı için.

scratch-ikisayinin-toplami-6

7. Sayıları klavyeden girip değişkenlere aktardıktan sonra bu sayıların toplanması işlemini yapıyoruz. Bunun için Değişkenler bloklarından 3 nolu bloğu, Operatörler bloklarından 1 nolu bloğu aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi yerleştiriyoruz.

scratch-ucsayinin-toplami-1

8. Son adıma ise hesaplanan toplamı ekranda gösterme işlemi kalıyor. Bunun için Görünüm bloklarından 2 nolu bloğun içerisine Operatörler bloklarından 12 nolu bloğu aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi yerleştiriyoruz ve programımız bitmiş oluyor. Son olarak bayrak simgesine tıklayarak programımızın çalışıp çalışmadığını deniyoruz.

scratch-ucsayinin-toplami-2

Programın en son çalışan hali:

Yorum Yap